Головна » Файли » Методична робота » Методист-Штукатурова Раїса Василівна

У категорії матеріалів: 6
Показано матеріалів: 1-6

Сортувати за: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Загрузкам · Просмотрам

Відкрите заняття

Методист-Штукатурова Раїса Василівна | Переглядів: 333 | Завантажень: 18 | Додав: Радуга9858 | Дата: 02.11.2016 | Коментарі (0)

Методична розробка

Методист-Штукатурова Раїса Василівна | Переглядів: 316 | Завантажень: 15 | Додав: Радуга9858 | Дата: 02.11.2016 | Коментарі (0)

Проект

Методист-Штукатурова Раїса Василівна | Переглядів: 356 | Завантажень: 18 | Додав: Радуга9858 | Дата: 02.11.2016 | Коментарі (0)

Самоосвіта педагога є необхідною умовою професійної діяльності та його зростання. Здібність до самоосвіти не формується у педагога разом з отриманням диплому педагогічного ВУЗу. Ця здібність визначається психологічними і інтелектуальними показниками кожного окремого педагога, але не в меншому ступені ця здібність формується в процесі роботи з джерелами інформації. Аналізу, самоаналізу, моніторингу своїх діяльності, діяльності колег. Одним із засобів підвищення професійної компетентності керівника гуртка нашого центру є програма педагогічної самоосвіти та моніторингу професійного зростання. Головною метою програми є всебічний розвиток педагога для подальшого забезпечення оптимальних умов для навчання та виховання гуртківців. Основні завдання:

1. Виявлення особистісного рівня професійної компетенції на підставі самодіагностики.

2. раціональне планування самоосвітньої діяльності з урахуванням основних напрямів у розвитку освіти.

3. Досконала організація самоосвітньої діяльності та участь у різноманітних формах методичної роботи.

 4. проведення моніторингу професійного зростання.

      5. Узагальнення досвіду роботи за результатами роботи над самоосвітньою темою.

 Прогнозовані очікувані результати – розвиток усіх типів рефлексії:

-підвищення загального рівня професійної майстерності педагога (підвищення рівня професійної підготовки, покращення усіх видів педагогічної компетентності: інтелектульної, психологічної, управлінської, мотиваційної, комунікативної, проектної, дидактичної, методичної), моделювання особистого перспективного досвіду роботи, підвищення рівня організації навчально-виховного процесу;

 - підвищення рівня організаціях навчально-виховного процесу (створення соціально-педагогічних умов для встановлення особистості кожної дитини, підвищення якості знань, умінь та навичок гуртківців, розвиток інтересу до гуртка та підвищення вихованості дітей).

У кожного керівника гуртка нашого закладу є самоосвітня науково-методична проблема, над якою він працює, вдосконалює свою педагогічну майстерність.

Підводячи підсумок роботи керівників гуртків нашого центру творчості, можна відмітити, що протягом року важливою та актуальною була і залишається проблема «Вдосконалення навчально-виховного процесу на основі розвитку самоосвітньої та творчої активності педагогів-позашкільників». 

   В процесі роботи методичних формувань розглядалися питання самоосвіти працівників, психології, педагогіки, планування роботи гуртків та його виконання, обміну досвідом та інше. Керівники гуртків постійно вивчали та удосконалювали нові форми та методи організації навчально-виховного процесу. Протягом року проводилися відкриті заняття, масові заходи, тематичні свята, благодійні програми, дозвілля та концерти, виставки міського та районного рівнів.

   Рядом заходів передбачена  робота із дітьми пільгових категорій: виготовлення подарунків на свято Миколая для дітей-інвалідів.

   З метою підвищення кваліфікації, обміну досвідом роботи були проведені відкриті заняття  керівниками гуртків, на засіданнях методичних об’єднань  піднімалися та вирішувалися ряд організаційних питань, визначалися засоби якісного  виконання річного плану.

    Члени методичного об’єднання продовжують роботу по удосконаленню індивідуальних програм, враховуючи вікові особливості дітей та їх можливості, запити та відповідність сучасним вимогам. Велику увагу приділяють керівники гуртків потребам  та здібностям своїх вихованців, проводять індивідуальну роботу для розкриття та розвитку творчих здібностей дітей.

   Постійно ведеться робота керівниками гуртків над обладнанням робочих кімнат. На протязі 2010 – 2013 навчальних років педагоги працювали над поповненням своїх гурткових кімнат новою методичною літературою, різними посібниками навчально-виховного характеру.      В своїй роботі ми керуємося річним планом роботи закладу, планом роботи  методичного об'єднання.

    Поряд із заняттями дітей в гуртках проводилися і бесіди з правового виховання  та здорового способу життя, морально-етичного виховання, техніки безпеки та  бесіди народознавчого характеру, спрямовані  на формування у дітей поваги до національної символіки, звичаїв та традицій українського народу.

Наші педагоги також є активними учасниками міських свят. Так ми започаткували у місті родинне свято, розробили положення, і разом з працівниками міського Палацу культури проводили фестиваль талановитих родин.

 

 

Метод проектів є одним з ефективних засобів формування навчальної мотивації та навчально-пізнавальної компетентності в гуртківців.

 Інтерактивні методи та метод пректів – це система навчання, гнучка модель організації навчального процесу, орієнтована на творчу самореалізацію особистості, розвиток її можливостей у процесі створення нового продукту під контролем керівника гуртка.

В роботі нашого закладу метод проектів ми орієнтуємо на самостійну діяльність гуртківців – індивідуальну, парну, групову, яку діти виконують у визначений термін. Цей метод органічно поєднується з груповим підходом до навчання.

 Метод  проектів дозволяє розв’язувати проблеми з використанням різноманітних методів та засобів навчання, інтегрувати знання й уміння з різних галузей науки, техніки, мистецтв.

Завдання наших керівників гуртків полягає в тому, щоб будувати свої заняття на основі потреб ножної дитини, максимально забезпечити прояви активності, самостійності, розвивати ситуацію успіху, творчості, поважати інтереси кожного. Завдяки використанню методу проектів цієї мети можна досягти на більш високому рівні. 

 У процесі роботи над проектами діти мають стійку мотивацію до навчальної діяльності, відбувається процес закріплення отриманих навичок роботи над конкретною темою.

Методист-Штукатурова Раїса Василівна | Переглядів: 371 | Завантажень: 0 | Додав: Радуга | Дата: 15.02.2015 | Коментарі (0)

РОБОТА МЕТОДИЧНОГО ОБ‘ЄДНАННЯ

Проблема МО: «Підвищення фахової майстерності керівників гуртків – запорука особистісного зростання підростаючого покоління, вихованців закладу, розвитку їх творчих здібностей». Голова МО – методист Штукатурова Р.В., секретар – Осадчук О.О.

Діяльність МО на 2010- 2013 н. р. була спрямована на вирішення таких завдань:

  • забезпечення, засвоєння використання найраціональніших методів і прийомів навчання і виховання гуртківців;
  • постійне підвищення рівня загальнодидактичної діяльності, виявлення, пропаганди та здійснення нових підходів до організації роботи;
  • формувати творче мислення, розвивати таланти і здібності вихованців відповідно до їх уподобань і можливостей;
  • сприяти впровадженню нових педагогічних технологій, інновацій, оновленню змісту позашкільної освіти, працювати на кінцевий результат;
  • звертати увагу на роботу з дітьми, які потребують підвищеної педагогічної уваги.

 В 2010-2013 навчальному році перед педагогами закладу, зокрема керівниками гуртків декоративно-ужиткового та художньо-естетичного напрямку, були визначені такі основні напрями роботи в світлі вимог сьогодення:

вільний розвиток особистості, формування умінь та навичок до освітніх потреб, задоволення потреб у творчій самореалізації, професійному самовизначенні, формування ціннісного ставлення до суспільства і держави, людей, до себе, природи, мистецтва, праці, організація змістовного дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань.

 На засіданнях МО керівники гуртків розглядали нормативно- правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в позашкільному закладі, актуальні проблеми методики надання додаткових знань та умінь, проведення навчально-виховних занять в гуртках.

   Тематикою засідань МО були : «Про особливості організації навчально-виховного процесу в гуртках позашкільного закладу», «Вимоги до планування роботи гуртків», «Впровадження нових технологій навчання і виховання у практику діяльності к/г». «Портфоліо, як засіб розвитку професійної компетентності педагога», «Метод проектів у системі керівника гуртка», Робота над методичною програмою «Конструктор занять», Робота над проектом «Шлях до майстерності». Між засіданнями педагоги відвідували заняття та виховні заходи своїх колег. Відкриті заняття – одна із основних колективних форм методичної роботи, метою яких є підвищення рівня педагогічної майстерності к/г. Основні завдання в заняттях: впровадження в педагогічну практику педагогів ППД і результатів досліджень педагогічної науки, спрямовані на розв‘язання завдань, що стоять перед педагогічною освітою. Після проведення відкритих занять проходять обговорення.

 В 2010 -2013 н. р.  керівники гуртків брали активну участь у районному семінарі-практикумі педагогів-позашкільників , на якому педагоги проводили майстер-класи, практичні заняття, ділилися досвідом.

2010 -2011 навчальний рік.

Так, у лютому 2011 року у нас проходив районний семінар-практикум, темою якого було: «Співробітництво педагога і вихованця – основа педагогічного процесу в позашкільному закладі». Були зачитані та обговорені доповіді : «Робота з молоддю» (Гребенюк Н.П.), «Використання КТС у роботі педагога-організатора». Гребенюк Н.П. провела тренінгове заняття «Зроби свій вибір», культорганізатор Лісовенко Г.Г. – родинне свято «Вже й зима мабуть втомилась». Цікавим було інтегроване заняття, яке провели Бондаренко В.В. та Осадчук О.О.- «Створи казку своїми руками». 

Методист-Штукатурова Раїса Василівна | Переглядів: 530 | Завантажень: 0 | Додав: Радуга | Дата: 15.02.2015 | Коментарі (0)

Методист - ШТУКАТУРОВА РАЇСА ВАСИЛІВНА.

 Народилася 2 жовтня 1970 року. В 1994 році закінчила Єлєцький державний педагогічний інститут , факультет - “Педагогіка та психологія дошкільного виховання”, спеціальність за дипломом — викладач педагогіки та психології дошкільного виховання, методист дошкільного виховання. Загальний педагогічний стаж - 22 роки, на посаді методиста (0,5 ставки) працюю з вересня 2010 року. В 2013 році пройшла курси підвищення кваліфікації керівників та методистів позашкільних навчальних закладів в Кіровоградському ІППО ім. В. Сухомлинського.

"Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривши сили і можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці. А це означає, що в навчанні має бути індивідуалізація і в змісті, і в часі.” В.Сухомлинський

Головний критерій результативності роботи позашкільного навчального закладу - це організація ефективності та різноманітної діяльності вихованців, причому, в усіх сферах життя. Як відомо, життя кожної людини – це п’ять основних сфер її життєдіяльності: навчання, виробництво( професія), дозвілля, суспільне оточення, спілкування, сімейні відносини. Вони обов’язково мають бути присутніми в житті кожної дитини: а в майбутньому – дорослої людини. Це цілком можливо реалізувати в освітній практиці позашкільного закладу, не виділяючи, а синтезуючи всі сфери життя. Звичайно, школа теж має забезпечити їх раціональне функціонування, але в реальному житті виразно виокремлюється і домінує над усіма сферами навчання. Всі інші лише підпорядковуються їй, доповнюють її. На противагу, в позашкільному закладі є об’єктивна змога рівноцінно забезпечити функціонування всіх сфер життєдіяльності дітей. Звісно, певна спеціалізація має бути. Якщо вчитель спрямований більш на першу сферу – навчання, бо ж його функція і полягає саме в цьому, то педагог позакласного закладу – в першу чергу на сферу суспільного оточення і спілкування, дозвілля.

Основні зусилля педагогічних працівників позашкільного навчального закладу спрямовані на забезпечення участі дітей у різних видах діяльності: пізнавальній, громадській, спортивно-оздоровчій, туристсько-краєзнавчій, художньо-естетичній, дозвільно-розважальній. Причому, ми намагаємося у своєму закладі, щоб один і той же вихованець мав змогу брати участь у різноманітних заходах і видах діяльності, особливо у тих, котрі відповідають його індивідуальним потребам, інтересам і запитам душі та розуму. Кожен педагог і методист закладу чітко усвідомлюють, їм необхідно творчо діяти вже тепер і тут.

Слід зазначити, що організацією життєдіяльності вихованців займаються всі працівники позашкільного закладу, як опосередковано, так і безпосередньо.

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ методичної роботи в ЦДЮТ є:

- спрямовання змісту форм методичної роботи на виконання Закону України «Про освіту», «Національної доктрини розвитку освіти України, Закону України «Про позашкільну освіти», Закону України «Про молодіжні та дитячі громадські організації»,

- глибоке осмислення педагогами завдань, концептуальних основ і принципів модернізації розвитку позашкільної освіти;

- визначення структури, змісту та форми роботи на основі врахування рівня підготовки педагогічних кадрів; 

- сприяння розвитку творчого потенціалу педагога;

- гармонійний вияв і розвиток загальних, професійних і педагогічних здібностей працівників;

- пропаганда і впровадження надбань науки, передового педагогічного досвіду, інноваційних педагогічних технологій.

Основними  напрямами методичної роботи  нашого закладу закладу є:
  • Створення ефективної системи роботи з проблеми формування творчих здібностей гуртківців в позашкільному освітньо - виховному просторі.
  • Вдосконалення соціально-педагогічної моделі закладу як комплексного позашкільного навчального закладу.
  • Вдосконалення матеріалів із науково – методичної проблеми : «Вдосконалення навчально – виховного процесу на основі розвитку самоосвітньої та творчої активності педагогів – позашкільників».
 Принципи методичної роботи : оперативність та мобільність поєднання індивідуальних та колективних форм роботи, практична спрямованість, культ морально-етичних цінностей.

Структура і зміст методичної роботи визначаються завданнями, які стоять перед ЦДЮТ, станом навчально-виховної роботи і рівнем кваліфікації педагогічних кадрів, на основі діагностико-прогностичного аналізу фахового рівня педагогів.

Пріоритетними напрямами роботи у закладі є:

 ─ розвиток і впровадження сучасних інформаційних та інноваційних технологій навчання;

 ─ оновлення змісту навчання та виховання;впровадження методів проектування та моделювання навчально-виховного процесу;

 ─ впровадження нових підходів до управління виховним процесом на основі гуманізації та демократизації;

 ─ постійне вдосконалення педагогічної майстерності та управлінської діяльності;

─ пропаганда здорового способу життя.

 Важливу роль в організації методичної роботи належить методичному кабінету.
Методист-Штукатурова Раїса Василівна | Переглядів: 346 | Завантажень: 11 | Додав: Радуга | Дата: 15.02.2015 | Коментарі (0)