Головна » Статті » Педагогічний колектив нашого закладу » Мартинюк Вікторія Водолимирівна

"Природа це казка,яку портрібно читати серцем"

Еколого-натуралістичний гурток «Юні друзі природи»

Керівник гуртка Мартинюк Вікторія Володимирівна.

Гурток працює за програмою Вербицького В.В. Програми для творчих об’єднань позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів (Еколого-натуралістичний напрям). – К., “Богдана”, 2004. – 350 с. Гурток «Юні друзі природи» об’єднує дітей 6-10 років.

Програма спрямована на організацію праці з гуртківцями, допомогти задовольнити інтереси дітей до природи та допомогти кращому засвоєнню програмного матеріалу.

 В процесі занять велика увага приділяється вирощуванню рослин, проведенню спостережень,екскурсій та досліджень, активна участь гуртківців в охороні земельних насаджень, птахів, участь у різних видах екологічної діяльності. Розділи програми передбачають зв'язок теоретичного матеріалу з практичним.

Заняття на гуртку не тільки повторюють знання дітей набуті в школі, але й систематично його доповнюють та збагачують конкретними фактами, отриманими внаслідок самостійної праці гуртківців.

Мета роботи Поглиблення знань з природничих дисциплін; формування екологічної культури та мислення;визначення дитиною природного середовища як єдиної необхідної умови існування людини;виховувати любов до природи, всього живого;

Досягнення мети передбачає вирішення таких  завдань:

  • Активізація пізнавальної діяльності, розвиток творчих здібностей, залучення до дослідницької роботи;
  • Розвиток почуття колективізму та відповідальності;
  • Залучення дітей до участі в природоохоронних акціях, конкурсах, заходах;
  • Засвоєння правил поведінки в природі;

Проблема над якою працює керівник гуртка –«Розвиток екологічної культури та мислення".

Адже сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу  життю людей, тому навчально-виховна діяльність гуртка має бути спрямована на виховання екологічної культури гуртківців, щоб виросло покоління, яке охоронятиме довкілля. У вихованні екологічної свідомості дітей керівник гуртка визначає такі етапи:

  • бачення і розуміння краси навколишнього світу, його багатства;
  • формування потреби не лише споглядати, а й бережливо ставитися до природи, охороняти й збагачувати її;
  • усвідомлення, що природа не є чимось відстороненим від людини, що людина – це і є частина природи, гармонійно пов’язана з нею;
  • становлення екологічної відповідальності, яка базується на екологічних знаннях.

  Еколого-натуралістичному вихованню на гуртку сприяє різноманітна гурткова робота:

  • екскурсії в  природу, заняття- милування природою, заняття мислення серед  природи;
  • використання народного фольклору еколого-натуралістичного напрямку;
  •  проведення еколого-трудових десантів, участь у природоохоронних

           операціях, акціях, екологічних суботниках;

  • екологічні ігри, ігри на місцевості;
  • конкурси малюнків на екологічну тематику, проведення натуралістичних  свят,  виховні години,;
  • робота над екологічними проектами, завдання на дослідження та ін.

Гурток має вже свої традиції,щорічним є проведення виховного заходу до Всесвітнього дня захисту тварин,проведення «Пташиної ялинки» на передодні Нового року, «Свята квітів» на весні,проведення виховного заходу до Всесвітнього дня Землі,а в кінці року є  невід’ємним проведення конкурсу  «Найкращий гуртківець». Крім цих, вже традиційних, заходів гуртківці постійно приймають участь в різних акціях про які вже згадувалося вище:«Збудуймо пташці будиночок», «Допоможемо птахам взимку», «Замість ялинки зимовий букет», «Надамо речам друге життя»;

В 2012-2013 н.р гуртківці приймали участь  у Всеукраїнській виставці-конкурсі з декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій рідний край» на районному рівні.

 Одним із важливих моментів роботи гуртка є створення «Екологічного календара»,куди гуртківці разом зі своїм керівником занесли найважливіші екологічні події та свята.

Найдоступнішим для гуртківців є матеріали місцевої природи. Тому в основу вивчення програмного матеріалу покладено краєзнавчий принцип, який орієнтує керівника на ознайомлення гуртківців з природними об’єктами своєї місцевості. З цією метою проводяться різноманітні екскурсії.

«Юні друзі природи» пишуть реферати на різні теми, оформляють гербарії , ведуть щоденники, до яких записують власні спостереження за власними об’єктами.

Категорія: Мартинюк Вікторія Водолимирівна | Додав: Радуга (10.02.2015) | Автор: Мартинюк Вікторія Володимирівна E
Переглядів: 414 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar