Головна » Статті » Педагогічний колектив нашого закладу » Штукатурова Раїса Василівна |
У категорії матеріалів: 1 Показано матеріалів: 1-1 |
Сортувати за: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
керівник гуртка “Сувенір” Помічнянського Центру дитячої та юнацької творчості. Спеціальність за дипломом — методист дошкільного виховання, викладач педагогіки та психології дошкільного виховання. 10 кваліфікаційний розряд. Останні курси підвищення кваліфікації - травень 2013р Самоосвітня науково-методична проблема, над якою я працюю: “Розвиток творчих здібностей гуртківців засобами декоративно-ужиткового мистецтва”. Моє педагогічне кредо: «Виховуючи - виховуватись, навчаючи - навчатись». Давня мудрість говорить: «Якщо твої плани розраховані на рік – сій хліб, якщо на десятиріччя – посади дерево, якщо на віки – навчай дітей». З ДОСВІДУ РОБОТИ Я керівник гуртків «Сувенір». Працюю за адаптованою програмою. Розділи гуртка включають в себе: виготовлення оберегів, витинанок, ляльок - мотанок, вишивка хрестиком, народознавство, робота з солоним тістом. Завданням гуртка є збереження традицій та здобутків нашого народу,їхвідновлення. На гуртку «Сувенір» діти вчаться виготовляти різні сувеніри, адже річ, яка зроблена своїми руками, особливо є цінною. Гуртківці вчаться вишивати стрічками, створювати топіарії, ліпити з пластиліну (засвоюємо техніку роботи з пластиліном – обернена аплікація),солоного тіста, виготовляти речі з гофрованого паперу( квіти, торцювання). Я намагаюсь знаходити нові техніки, нові види рукоділля. Як показує досвід, діти з задоволенням беруться за нову справу, адже час не стоїть на місці, а рухається вперед. Для того, щоб дитина виросла творчою, гармонійно розвиненою особистістю, я у своїй роботі намагаюсь створити для цього умови : 1.Умови фізичні, тобто наявність матеріалів для творчості й можливості в будь-яку хвилину діяти з ними. 2.Умови соціально-економічні, за яких дитина має відчуття зовнішньої безпеки, тобто знає, що її творчі вияви не отримають негативну оцінку з боку дорослих. З.Психологічні умови, зміст яких полягає в тому, що у дитини формується відчуття внутрішньої безпеки, розкутості й свободи за рахунок підтримки дорослими її творчих починань. Адже моя роль у цьому процесі не обмежується лише створенням умов. Вона полягає ще й у тому, щоб активно допомагати гуртківцю в розвитку його творчих здібностей. Навчальні завдання: 1. Ознайомити дітей з основними видами декоративно-ужиткового мистецтва і розкрити комплексний характер народного художньої творчості. 2. Розвивати емоційну чуйність дітей у творах декоративного мистецтва, формувати основи естетичного сприйняття. 3. Сприяти розвитку пізнавальної і творчої активністі дітей у образотворчому і декоративному, художній творчості, активізувати самостійний творчий пошук у вирішенні художніх завдань. 4. Прищеплювати любов до праці. В своїй практичній діяльності я використовую ігрові технології. У іграх дітей , вигаданими ними самими , використовується те, що бачать і чують вони навколо себе. Навіть коли виявляється , коли створюються образи цілком фантастичні , те, що входить до них , взяте з об'єктивної реальності , є відбитком її , хоча нового образу загалом і відповідає їй. Чим більший знань і спостережень в людини , тим більше в нього можливостей уяви . Перед початком занять я намагаюсь зосередити дітей на те, що , перш ніж ми будемо ліпити з солоного тіста, ми повинні уявити предмет, його форму, колір, величину, положення в просторі, емоційно передати характер героїв, намалювати простим олівцем, щоб точніше передати пропорції. Діти це роблять з задоволенням, знаходять ці якості, порівнюють предмети, знаходять схожість і відмінність, тобто, виконують розумові дії. У родині декоративно-ужиткового мистецтва ліплення відіграє таку саму роль, як арифметика в математичних науках. На заняттях я ставлю завдання навчити дітей ліпити скульптурним способом – витягуючи деталі з цілого шматка, стрічковим способом – у декоративному ліпленні. Діти повинні оволодіти багатьма прийомами обробки та прикрашання виліпленого виробу – вміти пригладити його поверхню, міцно скріпити деталі, зробити наліплювання, заглиблення, рельєфи, вміти використовувати каркас, користуватися стеками, працювати з різними пластичними матеріалами, вміти передавати рух. Щоб стимулювати творчу активність школярів, я використовую такі методи і прийоми як розвиток творчого інтересу, використання цікавих аналогій, створення ситуацій емоційного переживання, метод відкриття, створення ситуації вибору, самостійна дослідницька робота. А також різні види творчо-розвивальних технологій: технологія особистісного відкриття знань, умінь і навичок (учень - суб'єкт навчання, в результаті «відкриття» засвоюються знання, вміння); технологія навчального дослідження; проектна технологія (передбачає розв'язання учнем або групою учнів будь-якої проблеми, виконання творчих проектів, що потребує використання різних методів, засобів навчання, а з іншого боку - інтегрування знань, умінь різних наук); технологія «мозкового штурму»; технологія виконання евристичних завдань; технологія розв'язання дослідницьких проблем. Нестандартне заняття заставляє дітей активно переживати, включатися в роботу, співпрацювати з педагогом, тобто проявляти якості, необхідні для творчої діяльності.Так на заняттях гуртків використовую такі прийоми та форми роботи: заняття - рольові ігри, народознавчі екскурсії, заняття - КВК, заняття - театралізації; інтерактивні методики (захист проекту групою чи поодинці, де вихованцям можна запропонувати різні завдання: створення кросвордів, ребусів, народознавчих задач.Широко застосовуються і такі види нестандартного заняття, як мандрівка, знайомство, усний журнал.У своїй роботі я застосовую проектні технології. Приступаючи до проектування з дітьми молодшого шкільного віку, я враховую, що більшість малят ще не мають постійних захоплень, їхні інтереси ситуативні. Ми на заняттях створили проекти: «Возродися писанко, воістину розродися», «Замість ялинки-зимовий букет», працюємо над проектом «Українські обереги». Гуртківці беруть активну участь у виставках, котрі проходять в місті, районі, області; конкурсах. Наші досягнення : 2013-2014 н.р.: -1 місце ( Штукатурова Наталія, робота «Підсвічник») в обласному етапі Всеукраїнської щорічної виставки-конкурсу «Новорічна композиція»; -2 місце ( Косінова Тетяна, робота «Блакитна красуня») в обласному етапі Всеукраїнської щорічної виставки-конкурсу «Новорічна композиція»; -2 місце (Корман Олександра, робота «Хатка-оберіг») в обласному етапі Всеукраїнської щорічної виставки-конкурсу «Український сувенір»; |