Головна » Статті » Педагогічний колектив нашого закладу » Мартинюк Вікторія Водолимирівна

У категорії матеріалів: 3
Показано матеріалів: 1-3

Сортувати за: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

 

 Еколого-натуралістичний гурток «Екос»

Керівник гуртка – Мартинюк Вікторія Володимирівна. В 2007 році закінчила Кіровоградський педагогічний університет,та почала працювати в Помічнянському центрі дитячої творчості,пов’язавши свою діяльність з еколого-натуралістичним напрямком роботи. Гурток під назвою «Екос» почав діяти з 2010 року. Сюди входять діти  середньої та старшої ланки. Гуртківців, які відвідують гурток  «Екос» об’єднують: спільна мета,завдання,погляди та бажання дбайливого відношення до природи.

На гуртку формується та розвивається активна життєва позиція та відчуття особистої відповідальності за стан навколишнього середовища, вміння приймати рішення та діяти в їх межах в питаннях охорони навколишнього природного середовища, досліджувати стан екосистем та планувати заходи щодо їх відновлення через наукові проекти та науково дослідницьку діяльність.

Мета роботи гуртка: поглиблення знань та стимулювання самоосвітньої діяльності гуртківців;формування екологічної культури;визначення дитиною природнього середовища як єдиної необхідної умови існування людини,усвідомлення необхідності активної природоохоронної діяльності.

Проблема– Розвиток екологічної культури та мислення.

В процесі виховання в гуртківців екологічної культури та мислення керівник гуртка використовує різні типи (стандартні та нестандартні) та форми проведення занять: екскурсії,заняття серед природи,конференції,засідання круглого столу, вікторини, лекції тощо.

Особливість нестандартних гурткових занять полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке викликало б інтерес в гуртківців, сприяло їх оптимальному розвитку і вихованню. 

Основні завдання на які направлена діяльність гуртка:

  • забезпечення розвитку природоохоронної, дослідницької еколого-натуралістичної діяльності;
  • організація дітей для участі в регіональних, обласних та всеукраїнсиких екологічних проектах, програмах, конкурсах, акціях тощо;
  • створення умов для самореалізації і розвитку природних нахилів та інтересів, індивідуальних здібностей дитини;
  • розвиток співпраці з школами,бібліотеками по залученню учнів до еколого-натуралістичної роботи,
  • проведення заходів для розширення кругозору дітей;поглиблення знань, для активізізації пізнавальної діяльності тощо.

 

Мартинюк В.В. спрямовує роботу гуртка так,щоб життя в гуртку було активним,пізнавальним та продуктивним

Протягом останніх років керівник гуртка практикує метод проектування на заняттях ,тому що вважає ,що проектна діяльність – нині одна з найперспективніших складових навчального процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації гуртківців, формує всі необхідні життєві компетенції. Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту.

Метод проектів знаходить все більше поширення у системі освіти різних країн світу. Причини цього явища, як вважають дослідники, криються не тільки у сфері педагогіки, але й у сфері соціальній, а саме:

  • навчити гуртківців здобувати знання самостійно, використовувати їх для вирішення нових пізнавальних і практичних задач;
  • актуальність розвитку в гуртківців комунікативних навичок, умінь працювати в різноманітних групах, виконувати соціальні ролі (лідера, виконавця, посередника і т. ін.), долати конфліктні ситуації;
  • необхідність широких людських контактів, точками зору на одну проблему, знайомства з різними культурами;
  • значущість для діяльності людини умінь користуватися дослідницькими методами: збирати необхідну інформацію, аналізувати її з різних точок зору, висувати гіпотези, робити висновки.

В 2013-2014 н.р діти працювали над груповими довго та короткочасними проектами:

  • Робота над проектом «Народний календар»;
  • «Допоможемо птахам взимку»;
  • «Ялинка без ялинки»;
  • Робота над проектом «Червона книга України».

Щорічною є участь в акції «Надамо речам друге життя».

З березня 2014року під керівництвом керівника гуртка ,гурток «Екос» почав випускати еколого-натуралістичну газету «12 місяців».

Реалізація програми сприяє розвитку в гуртківців творчих здібностей, почуття колективізму, поглибленню знань про світ природи, знайомить із застосуванням теоретичних знань у практичній діяльності, сприяє вихованню дбайливого ставлення до довкілля.

 В своїй роботі Мартинюк В.В. широко використовує додаткову літературу,методичні посібники, наочність, технічні засоби навчання, дидактичний матеріал, виробляє саморобний дидактичний матеріал, індивідуальні картки, інструктивні картки для практичних робіт,поєднує навчання з вихованням, виховує в гуртківців переконання необхідності раціонального використання природних багатств, розвиває у юннатів прагнення до наукового пізнання навколишнього середовища.     

Мартинюк Вікторія Водолимирівна | Переглядів: 391 | Author: Мартинюк Вікторія Володимирівна | Додав: Радуга | Дата: 15.02.2015 | Коментарі (0)

Еколого-натуралістичний гурток «Юні друзі природи»

Керівник гуртка Мартинюк Вікторія Володимирівна.

Гурток працює за програмою Вербицького В.В. Програми для творчих об’єднань позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів (Еколого-натуралістичний напрям). – К., “Богдана”, 2004. – 350 с. Гурток «Юні друзі природи» об’єднує дітей 6-10 років.

Програма спрямована на організацію праці з гуртківцями, допомогти задовольнити інтереси дітей до природи та допомогти кращому засвоєнню програмного матеріалу.

 В процесі занять велика увага приділяється вирощуванню рослин, проведенню спостережень,екскурсій та досліджень, активна участь гуртківців в охороні земельних насаджень, птахів, участь у різних видах екологічної діяльності. Розділи програми передбачають зв'язок теоретичного матеріалу з практичним.

Заняття на гуртку не тільки повторюють знання дітей набуті в школі, але й систематично його доповнюють та збагачують конкретними фактами, отриманими внаслідок самостійної праці гуртківців.

Мета роботи Поглиблення знань з природничих дисциплін; формування екологічної культури та мислення;визначення дитиною природного середовища як єдиної необхідної умови існування людини;виховувати любов до природи, всього живого;

Досягнення мети передбачає вирішення таких  завдань:

  • Активізація пізнавальної діяльності, розвиток творчих здібностей, залучення до дослідницької роботи;
  • Розвиток почуття колективізму та відповідальності;
  • Залучення дітей до участі в природоохоронних акціях, конкурсах, заходах;
  • Засвоєння правил поведінки в природі;

Проблема над якою працює керівник гуртка –«Розвиток екологічної культури та мислення".

Адже сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу  життю людей, тому навчально-виховна діяльність гуртка має бути спрямована на виховання екологічної культури гуртківців, щоб виросло покоління, яке охоронятиме довкілля. У вихованні екологічної свідомості дітей керівник гуртка визначає такі етапи:

  • бачення і розуміння краси навколишнього світу, його багатства;
  • формування потреби не лише споглядати, а й бережливо ставитися до природи, охороняти й збагачувати її;
  • усвідомлення, що природа не є чимось відстороненим від людини, що людина – це і є частина природи, гармонійно пов’язана з нею;
  • становлення екологічної відповідальності, яка базується на екологічних знаннях.

  Еколого-натуралістичному вихованню на гуртку сприяє різноманітна гурткова робота:

  • екскурсії в  природу, заняття- милування природою, заняття мислення серед  природи;
  • використання народного фольклору еколого-натуралістичного напрямку;
  •  проведення еколого-трудових десантів, участь у природоохоронних

           операціях, акціях, екологічних суботниках;

  • екологічні ігри, ігри на місцевості;
  • конкурси малюнків на екологічну тематику, проведення натуралістичних  свят,  виховні години,;
  • робота над екологічними проектами, завдання на дослідження та ін.

Гурток має вже свої традиції,щорічним є проведення виховного заходу до Всесвітнього дня захисту тварин,проведення «Пташиної ялинки» на передодні Нового року, «Свята квітів» на весні,проведення виховного заходу до Всесвітнього дня Землі,а в кінці року є  невід’ємним проведення конкурсу  «Найкращий гуртківець». Крім цих, вже традиційних, заходів гуртківці постійно приймають участь в різних акціях про які вже згадувалося вище:«Збудуймо пташці будиночок», «Допоможемо птахам взимку», «Замість ялинки зимовий букет», «Надамо речам друге життя»;

В 2012-2013 н.р гуртківці приймали участь  у Всеукраїнській виставці-конкурсі з декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій рідний край» на районному рівні.

 Одним із важливих моментів роботи гуртка є створення «Екологічного календара»,куди гуртківці разом зі своїм керівником занесли найважливіші екологічні події та свята.

Найдоступнішим для гуртківців є матеріали місцевої природи. Тому в основу вивчення програмного матеріалу покладено краєзнавчий принцип, який орієнтує керівника на ознайомлення гуртківців з природними об’єктами своєї місцевості. З цією метою проводяться різноманітні екскурсії.

«Юні друзі природи» пишуть реферати на різні теми, оформляють гербарії , ведуть щоденники, до яких записують власні спостереження за власними об’єктами.

Мартинюк Вікторія Водолимирівна | Переглядів: 391 | Author: Мартинюк Вікторія Володимирівна | Додав: Радуга9858 | Дата: 10.02.2015 | Коментарі (0)

Мартинюк Вікторія Водолимирівна | Переглядів: 413 | Author: Мартинюк Вікторія Володимирівна | Додав: Радуга | Дата: 10.02.2015 | Коментарі (0)