Головна » Статті » Педагогічний колектив нашого закладу » Мартинюк Вікторія Водолимирівна |
У категорії матеріалів: 3 Показано матеріалів: 1-3 |
Сортувати за: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам
Еколого-натуралістичний гурток «Екос» Керівник гуртка – Мартинюк Вікторія Володимирівна. В 2007 році закінчила Кіровоградський педагогічний університет,та почала працювати в Помічнянському центрі дитячої творчості,пов’язавши свою діяльність з еколого-натуралістичним напрямком роботи. Гурток під назвою «Екос» почав діяти з 2010 року. Сюди входять діти середньої та старшої ланки. Гуртківців, які відвідують гурток «Екос» об’єднують: спільна мета,завдання,погляди та бажання дбайливого відношення до природи. На гуртку формується та розвивається активна життєва позиція та відчуття особистої відповідальності за стан навколишнього середовища, вміння приймати рішення та діяти в їх межах в питаннях охорони навколишнього природного середовища, досліджувати стан екосистем та планувати заходи щодо їх відновлення через наукові проекти та науково дослідницьку діяльність. Мета роботи гуртка: поглиблення знань та стимулювання самоосвітньої діяльності гуртківців;формування екологічної культури;визначення дитиною природнього середовища як єдиної необхідної умови існування людини,усвідомлення необхідності активної природоохоронної діяльності. Проблема– Розвиток екологічної культури та мислення. В процесі виховання в гуртківців екологічної культури та мислення керівник гуртка використовує різні типи (стандартні та нестандартні) та форми проведення занять: екскурсії,заняття серед природи,конференції,засідання круглого столу, вікторини, лекції тощо. Особливість нестандартних гурткових занять полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке викликало б інтерес в гуртківців, сприяло їх оптимальному розвитку і вихованню. Основні завдання на які направлена діяльність гуртка:
Мартинюк В.В. спрямовує роботу гуртка так,щоб життя в гуртку було активним,пізнавальним та продуктивним Протягом останніх років керівник гуртка практикує метод проектування на заняттях ,тому що вважає ,що проектна діяльність – нині одна з найперспективніших складових навчального процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації гуртківців, формує всі необхідні життєві компетенції. Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту. Метод проектів знаходить все більше поширення у системі освіти різних країн світу. Причини цього явища, як вважають дослідники, криються не тільки у сфері педагогіки, але й у сфері соціальній, а саме:
В 2013-2014 н.р діти працювали над груповими довго та короткочасними проектами:
Щорічною є участь в акції «Надамо речам друге життя». З березня 2014року під керівництвом керівника гуртка ,гурток «Екос» почав випускати еколого-натуралістичну газету «12 місяців». Реалізація програми сприяє розвитку в гуртківців творчих здібностей, почуття колективізму, поглибленню знань про світ природи, знайомить із застосуванням теоретичних знань у практичній діяльності, сприяє вихованню дбайливого ставлення до довкілля. В своїй роботі Мартинюк В.В. широко використовує додаткову літературу,методичні посібники, наочність, технічні засоби навчання, дидактичний матеріал, виробляє саморобний дидактичний матеріал, індивідуальні картки, інструктивні картки для практичних робіт,поєднує навчання з вихованням, виховує в гуртківців переконання необхідності раціонального використання природних багатств, розвиває у юннатів прагнення до наукового пізнання навколишнього середовища. |
Еколого-натуралістичний гурток «Юні друзі природи» Керівник гуртка Мартинюк Вікторія Володимирівна. Гурток працює за програмою Вербицького В.В. Програми для творчих об’єднань позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів (Еколого-натуралістичний напрям). – К., “Богдана”, 2004. – 350 с. Гурток «Юні друзі природи» об’єднує дітей 6-10 років. Програма спрямована на організацію праці з гуртківцями, допомогти задовольнити інтереси дітей до природи та допомогти кращому засвоєнню програмного матеріалу. В процесі занять велика увага приділяється вирощуванню рослин, проведенню спостережень,екскурсій та досліджень, активна участь гуртківців в охороні земельних насаджень, птахів, участь у різних видах екологічної діяльності. Розділи програми передбачають зв'язок теоретичного матеріалу з практичним. Заняття на гуртку не тільки повторюють знання дітей набуті в школі, але й систематично його доповнюють та збагачують конкретними фактами, отриманими внаслідок самостійної праці гуртківців. Мета роботи Поглиблення знань з природничих дисциплін; формування екологічної культури та мислення;визначення дитиною природного середовища як єдиної необхідної умови існування людини;виховувати любов до природи, всього живого; Досягнення мети передбачає вирішення таких завдань:
Проблема над якою працює керівник гуртка –«Розвиток екологічної культури та мислення". Адже сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу життю людей, тому навчально-виховна діяльність гуртка має бути спрямована на виховання екологічної культури гуртківців, щоб виросло покоління, яке охоронятиме довкілля. У вихованні екологічної свідомості дітей керівник гуртка визначає такі етапи:
Еколого-натуралістичному вихованню на гуртку сприяє різноманітна гурткова робота:
операціях, акціях, екологічних суботниках;
Гурток має вже свої традиції,щорічним є проведення виховного заходу до Всесвітнього дня захисту тварин,проведення «Пташиної ялинки» на передодні Нового року, «Свята квітів» на весні,проведення виховного заходу до Всесвітнього дня Землі,а в кінці року є невід’ємним проведення конкурсу «Найкращий гуртківець». Крім цих, вже традиційних, заходів гуртківці постійно приймають участь в різних акціях про які вже згадувалося вище:«Збудуймо пташці будиночок», «Допоможемо птахам взимку», «Замість ялинки зимовий букет», «Надамо речам друге життя»; В 2012-2013 н.р гуртківці приймали участь у Всеукраїнській виставці-конкурсі з декоративно-ужиткового мистецтва «Знай і люби свій рідний край» на районному рівні. Одним із важливих моментів роботи гуртка є створення «Екологічного календара»,куди гуртківці разом зі своїм керівником занесли найважливіші екологічні події та свята. Найдоступнішим для гуртківців є матеріали місцевої природи. Тому в основу вивчення програмного матеріалу покладено краєзнавчий принцип, який орієнтує керівника на ознайомлення гуртківців з природними об’єктами своєї місцевості. З цією метою проводяться різноманітні екскурсії. «Юні друзі природи» пишуть реферати на різні теми, оформляють гербарії , ведуть щоденники, до яких записують власні спостереження за власними об’єктами.
Мартинюк Вікторія Водолимирівна |
Переглядів: 391 |
|
Додав: Радуга9858 |
Дата: 10.02.2015
| Коментарі (0)
|
Мартинюк Вікторія Водолимирівна |
Переглядів: 413 |
|
Додав: Радуга |
Дата: 10.02.2015
| Коментарі (0)
|