Головна » Статті » Педагогічний колектив нашого закладу » Гребенюк Наталія Павлівна

У категорії матеріалів: 1
Показано матеріалів: 1-1

Сортувати за: Дате · Названию · Рейтингу · Комментариям · Просмотрам

Гребенюк Наталія Павлівна – керівник гуртка «Старшокласник»  Помічнянського центру дитячої та юнацької творчості. На даній  посаді з 2008 року. Свою роботу люблю і поважаю, а головне –  я вважаю її  просто необхідною для себе і для своїх вихованців, яким у подальшому будувати своє життя, майбутнє свого міста, району, області і навіть своєї країни.

      Спочатку творче об’єднання створювалось як молодіжна спілка «Лідер», останні два роки , враховуючи навантаження педагога, маємо гурток «Старшокласник», але мета, цілі і завдання у нас не змінилися.

Моє педагогічне кредо як найповніше відображено у словах Селінджера: «Маленькі дітлахи граються ввечері на величезному полі в житті… а стою на самому краю скелі , над прірвою, розумієш? І моє діло ловити дітлахів, щоб вони не зірвалися  в прірву. Розумієш, вони граються і не бачать , куди біжать, а тут я підбігаю і ловлю їх, щоб вони не зірвалися. От і вся моя робота – стерегти дітей над прірвою в житті…».

 Працюючи з підлітками, я запам’ятала і зрозуміла одну річ, світ, у якому житиме наша молодь , наші завтрашні випускники, зміниться у 4 рази швидше, ніш наші навчальні заклади. Тому нагальною необхідністю стало вже сьогодні включення молодого покоління , учнівської молоді в соціальне, громадянське життя закладу, міста, району і так далі. Нашим дітям потрібно бути готовими до змін, бути залученими   до проектування власного життя. А щоб ефективно співпрацювати , саме співпрацювати, з молодим поколінням дорослі  мають кардинально змінити своє ставлення до молоді й зокрема в роздумах про її майбутнє. Тому я намагаюся бачити у підлітковому колективі не людину абстрактну, а живу конкретну особистість, яка впливає на життя і суспільство. Молодь утримує в собі ідеї, погляди, які не завжди, а й часто задалеко не повністю співпадають з позиціями старшого покоління. Проте моя задача як керівника гуртка , як педагога та порадника полягає в тому, щоб допомогти вихованцю зробити вибір та прийняти відповідальність за власні дії та їх наслідки. Це дасть молодій людині зайняти своє місце в житті, зробити правильний вибір, стати творцем свого майбутнього.

  Ця робота має дуже багато граней, вона об’ємна і нелегка, але цікава та насичена, тому що потрібно працювати як із обдарованою молоддю, так із тими, хто став на хибний шлях, хто зневірився, «заблукав» по життю.

  Враховуючи вищесказане, я обрала і працюю за навчальною програмою гуртка «Стань творцем свого життя», рекомендованою Міністерством науки і освіти України ( Суми, видавництво «Антей», 2005 р. ). Саме ця навчальна програма ставить за мету сприяння формування життєвої компетенції особистості, становленню її як творця і проектувальника власного життя , щоб вихованець мав досвід пізнання самого себе, розумів інших, творчо мислив, знаходив рішення із нестандартних ситуацій, був комунікабельним, вмів розв’язувати конфлікти, відстоював свої права, бережно ставився до свого здоров’я та здоров’я навколишніх, творчо використовував свої знання та вміння, цінував прекрасне, поважав старших, любив сою рідну землю .

  Ми працюємо за такими модулями:

  1. Модуль «Школа молодого КВН-щика»;
  2. Модуль «Школа виживання для підлітків»;
  3. Модуль « Школа дозвілля»;
  4. Модуль « Моє місто і я»

 Реалізація програми через дані модулі не зводиться до банального – дати якомога максимум інформації . Вихованців залучають  до процесу пізнання. І цей процес обов’язково має бути творчим.  У нашому творчому об’єднанні ми навчаємось не наукам, а як скласти свою життєву програму, як пізнати світ і людей навколо себе.

  Практика переконує,  що робота з вихованцями за цими напрямками дає можливість формувати більшість необхідних компетенцій.  Доцільно організована позашкільна робота зі старшокласниками сприяє формуванню стійких переконань, розвиває ініціативу, дисциплінує, впливає на розвиток волі, творчості. Вихованці вчаться вирішувати практичні завдання, розв’язувати життєві проблеми, працювати над собою. Якщо немає у гуртківця певного  реального досвіду, то його можна змоделювати. Так підлітки  не тільки «розігрують»  задані життєві моменти, а й «проживають»  життєві ситуації. Згодом молодь не буде боятися включатися у різні види діяльності: громадсько-патріотичну, трудову, оздоровчу, доброчинну, творчу, сферу спілкування.  А участь у реальному житті ЦДЮТ, школи, міста чи району дасть змогу підліткам самим переконатися та проаналізувати наскільки вони компетентні, наприклад, у виборі професії, у розв’язанні конфліктів, у поводженні себе з оточуючими людьми ( старшими, ровесниками, молодшими) тощо.

Запам’ятайте, що вихованці чекають від свого педагога гарної підготовленості, цінують його захопленість і компетентність. А для себе у процесі моєї роботи з підлітками, учнівською молоддю, незважаючи на    те , що для багатьох дорослих молодь асоціюється з хуліганами, ледарями, невихованими людьми, я зробила висновок: кожна дитина «красива» по-своєму, чи може стати «красивою», необхідно тільки бачити і належно оцінити цю красу, і це не менш важливо, чим робити наукові відкриття.

І нехай не всі  з них стануть «великими» людьми, успішними в кар’єрному рості, головне, чому їх навчили у нас – бути великими у малому. Бо навіть «маленька» людина з почуттям гідності і громадянською позицією може для світу зробити набагато більше, ніж люди з великими повноваженнями. У цьому я переконана. 

 

Гребенюк Наталія Павлівна | Переглядів: 833 | Author: Гребенюк Наталія Павлівна | Додав: Радуга9858 | Дата: 10.02.2015 | Коментарі (1)